ITIL Foundation versie 3

Interactieve  klassikale training, afgesloten met examen.

Duur en datum van de training

In overleg

Type aanbod

Open training en bedrijfstraining mogelijk


Beschrijving
De ITIL Foundation versie 3® training brengt u de belangrijkste principes van de beheersmethode ITIL Foundation versie 3® bij. Deze versie van ITIL® is bedoelt voor IT-managers, teamleiders en andere IT-professionals die basiskennis van ITIL Foundation nodig hebben en hoe het gebruikt kan worden binnen een organisatie om de kwaliteit van IT-diensten te verbeteren.

Doelgroep
U bent operationeel medewerker (servicedesk, exploitatiemedewerker, systeem-, netwerk- of applicatiebeheerder), teamleider, supervisor of manager en deze certificering kan gewenst zijn in een huidige functie of in een toekomstige functie.

Voorkennis
De Braam-Groep stelt geen specifieke voorkennis voor deze training, HBO werk- en denkniveau wordt aangeraden. Kandidaten moeten wel enige kennis van IT of ervaring met beheer en exploitatie van informatie- en/of communicatiesystemen is gewenst.

Doel
Wij bieden u een inleiding in Service Management en ITIL:

  • waarom een organisatie Service Management gebaseerd op ITIL moet integreren;
  • de noodzaak van een Service Management cultuur;
  • introductie in de ‘Service Lifecycle’ concepten en processen;
  • de belangrijkste definities, terminologie en principes van Service Management.

Opzet cursus
De training is praktijkgericht van opzet en wordt verzorgd door ervaren trainers met kennis van de ITIL® Foundation-methode.

De cursusmaterialen ontvangt u ruim voorafgaand aan de eerste trainingsdag zodat u zich goed kan inlezen en voorbereiden. Daardoor bent u bij aanvang van de cursus reeds bekend met de ITIL® gebruikelijke terminologie, waardoor u zich volledig kunt concentreren op de inhoud van de training. Uw aandacht wordt van begin af aan gericht op de fundamentele principes van ITIL®. Op deze wijze maakt u een vliegende start met de training, waarin de volgende aspecten behandelt worden:

  • ITIL Foundation versie 3
  • Inleiding IT Service Management
  • ITIL-processen
  • Rol en doelstellingen
  • IT Service Life Cycle
  • Service Strategies
  • Service Design
  • Service Transition
  • Service Operation
  • Continual Service Improvement
  • Actuele ontwikkelingen in IT Service Management
  • Examentraining ITIL Foundation
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Examen ITIL Foundation

Ten slotte vindt er ook een examentraining plaats door middel van een oefenexamen met antwoorden en het officiële ITIL® Foundation-examen.

Resultaten ITIL Foundation versie 3
Na een succesvolle afronding van deze training, bent u instaat te begrijpen en bewust van:

  • sercive management als een praktijk;
  • de service lifecycle;
  • de belangrijkste principes en modellen met betrekking tot Service Management;
  • de belangrijkste concepten, processen, sleutelrollen en functies;
  • de daaraan verbonden technologie en architectuur. 

Duur
De training bestaat uit4 trainingsdagen en duurt van 09.00 uur tot 17.00 uur.

Wilt u een training bij ons reserveren dan kunt u contact opnemen met: 070 – 319.84.30 of u kunt een mail sturen naar:  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  


ITIL® is a registered trade mark of the Cabinet Office

 

b pers

Personeel

Om u als kandidaat aan te melden, kan u zich inschrijven. Vul alstublieft zoveel mogelijk gegevens in. Dit stelt ons in staat u zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Inschrijven

b mark

Management

De Braam-Groep heeft een managementtrainingsmethode en certificering uitgewerkt voor zowel de ITIL en PRINCE2 trainingen.

Meer info

b train

Trainingen

Door middel van diverse werkvormen  met en zonder acteur leert de cursist de drie vormen van agressie te herkennen.

Verbale agressietraining

b social

Volg ons

 facebook linkedin  
     
 

copyright© braam groep 2013 - Polakweg 7 2288GG Rijswijk (zh) +31 (0)70 3198430